Radíme autorům Kurzo.cz: Pište jako copywriter

Psaní textu na web má určité náležitosti a pokud chcete být úspěšní, je potřeba tyto zásady dodržovat. Nejde jen o pravopis, ale také o formátování textu, nadpisy a podání informací čtenářům.

pravopis2

Název produktu / kurzu

Název vašeho kurzu by měl vystihovat jeho obsah a zároveň návštěvníkovi říkat, jaký pro něj může mít kurz přínos. Název a obrázek patří k těm nejdůležitějším prvkům, které prodávají. Pokud návštěvníka název kurzu nezaujme, nebude mít důvod prokliknout na jeho detail a následně kurz koupit.

Titulek stránky

Titulek stránky se zobrazuje v záhlaví prohlížeče nebo panelu, kde je tato stránka načtena. Dále se zobrazuje ve vyhledávačích jako nadpis nalezené stránky. Toto je hlavní důvod, proč by měl být titulek poutavý – musí ukázat hodnotu stránky, aby na ni hledající člověk kliknul.

Maximální délka je 60 znaků.

Popisek stránky

Popisek stránky rozvíjí titulek stránky. Slovy můžete popsat obsah stránky, který se zobrazí mezi výsledky vyhledávání a poskytne čtenáři další informace pro jeho rozhodnutí, zda stránku otevřít nebo neotevřít.

Maximální délka je 160 znaků.

Náhled titulku a popisku stránky zobrazených ve vyhledávači google.

kurzo.cz na google

Zobrazení stránky z Kurza na Googlu

Popisek (produktu)

Popisek kurzu je velmi důležitý pro rozhodnutí návštěvníka, zda koupí nebo nekoupí váš kurz. V popisku by měly určitě zaznít následující informace:

  • O čem kurz je
  • Pro koho je určen
  • Jaký je přínos kurzu (v čem zákazníkovi pomůže?)
  • Alespoň několik málo informací o autorovi (jako důkaz autorovy odbornosti)

Samotným nadpisům a jejich struktuře jsme se věnovali v samostatném článku. Pokud chcete vědět více o nadpise, můžete si článek přečíst zde.

Pravopis

Pravopis poslední dobou většina lidí neprávem opomíjí. Bohužel. Navíc špatně napsaný text se nedá číst a zároveň dává špatný příklad ostatním lidem a následně i zkušený člověk může znejistět, co je vlastně správně a co je špatně. Navíc pravopisné chyby podkopávají budování důvěry s potenciálním zákazníkem.

Nejčastější prohřešky:

  • Neznalost shody podmětu s přísudkem (ženy pracovaly / muži pracovali)
  • Špatná práce s číslovkami (3 nebo 5 místo 3. nebo 5.)
  • Špatná práce s jednotkami, podobně jako s číslovkami lidé nerozeznávají (5% ve smyslu pěti procentní vs 5 % ve smyslu pět procent)
  • Hrubé gramatické chyby (y/i; s/z; ú/ů; mě/mně)
Jiří Svoboda
Konzultant pro efektivní internetový marketing. Zajímá se o inovace ve vzdělávání, podporuje vzdělávání přes internet a používání chytrých nástrojů, které usnadňují život podnikatelům.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *